Sunday, November 21, 2010

أيجابية أنا؟

أعترف أنى فى تلك السنوات التى عشتها، أننى لم أكن أبدا صاحبة قضية أو واحدة من هؤلاء اللذين يهتفون ضد أو مع مبدأ معين، لم يواردنى أبدا ذلك الشعور الذى يولد الحاجة بالأشتراك فى قضية أجتماعية ، أبدا ما شاركت فى مظاهرة أو أعتصام و أبدا ما واردنى الفضول ليحثنى على المشاركة فى واحدة من تلك المظاهرات السلمية .لا أعلم لماذا ، ربما لأحساسى الدائم أن لا يوجد أمل ، أن لا شىء، لا الهتاف ولا أعداد الناس الغفيرة و لا تضامن المجتمع و لا نبل القضية سيحدث فارق، لا أعلم لماذا هذا اليأس الشديد الذى يصيبنى رغم أننى اعتقد و بشدة بالتغيير و لكن رغم أيمانى فأنى دائما سلبية ، لا أحدث فارق فى المجتمع غير أستغلال موارده. و بالرغم من أعترافى هذا و علمى أن طريقة حياتى تلك هى طريقة خاطئة، فأننى أعلم، و على يقين مائة بالمائة أننى لن أتغير و سأظل تلك المواطنة السلبية حتى مماتى، لا أعلم لماذا

3 comments:

M@hdeTo said...

I was just arguing with some friends that these peaceful reactions are negativity incarnate. Nothing will happen, they will get some punishment and get to go home talking about how everybody else is so negative and the government is all about tyranny. I want to believe in the concept of sleeper agent. Someone who floats inside the system, grows and forms connections and takes actions when it really matters. When it really makes a difference. Could you be this kind? would you deny yourself positive "Action" if it would really make a difference?

Sina said...

"The one who floats inside the system" LOL, I felt it was Adham Sabry awy.

I don't know, I know that I will take positive action if it doesn't go against my own safety or the safety of others I am with. Generally, I am not an "activist" per say. I believe in being good amongst your own circle of life, that's about it for me. I guess I am kind of limited.

M@hdeTo said...

Thats good enough :) It's easy to say something now. you can only really know when you are put to the test :)I am betting on you doing the right thing though =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...